HIGH5 Nutrition > Výživové plány > Cyklistika > Silniční závod

Silniční závod

V této příručce vás provedeme krok za krokem obecnými výživovými doporučeními pro silniční cyklistické závody.

Snídaně před závody

Snídaně by měla být lehká s vysokým obsahem sacharidů, například obiloviny, toasty nebo kaše. Chcete-li se nakopnout i pomocí kofeinu, dejte si 750 ml nápoje EnergySource Xtreme a to 60-90 minut před začátkem jízdy. Ve stejný čas si dejte i EnergyGel Plus (který také obsahuje kofein) dle vaší hmotnosti:

Sacharidy a tekutiny během jízdy

Množství potřebných tekutin závisí zejména na počasí a na tom, jak moc se potíte. Speciální formule 2:1 v EnergySource způsobí, že v horku můžete vypít i více než litr za hodinu, aniž byste trpěli nevolností. Pokud je chladno a vy vypijete méně než 800 ml za hodinu, navyšte příjem sacharidů pomocí EnergyGelu. V závislosti na tom, kolik EnergySource vypijete, vezměte si následující množství gelů:

  • 800 ml nebo více: žádný gel
  • 750 ml: 1 x gel
  • 500 ml: 2 x gel
  • 250 ml: 3 x gel

První gel každou započatou hodinu by měl být EnergyGel Plus (s obsahem kofeinu), který vám hladinu kofeinu udrží v těle i během dlouhé jízdy. Jakékoli další gely v započaté hodině by měly být standardní EnergyGely (bez kofeinu), jinak byste se kofeinem předávkovali. Během závodu už nic dalšího k jídlu a pití potřebovat nebudete.

Problém s kofeinem?

Pokud máte nějaké zdravotní omezení nebo nechcete konzumovat kofein z jakéhokoli jiného důvodu, pak si dejte bezkofeinové produkty HIGH5 a ignorujte část článku o příjmu kofeinu.

Jak na křeče?

Americká Vysoká škola sportovní výživy tvrdí:

„Svalové křeče způsobuje dehydratace, deficit elektrolytů a svalová únava.“

Pokud si přidáte ZERO tablety do vašeho nápoje, přijmete i dávku elektrolytů a hořčíku. Zejména v horkých dnech se vám to rozhodně vyplatí.

Po závodě

  • Vypijte 400 ml ProteinRecovery co nejdříve po jízdě. Po hodině či dvou si dejte pořádné, vyvážené jídlo.
  • Pozdě večer si také dejte 400 ml Protein Recovery. Pokud ho smícháte s mlékem, bude se absorbovat pomalu, jeho účinek se prodlouží a zesílí účinky regenerace po dobu spánku.

Hodně štěstí!

Poznámky:

  • Nahraďte EnergyGel IsoGelem, pokud vám lépe vyhovuje lehčí, vodová konzistence.
  • Když se budete řídit našimi radami pro silniční závody, poskytnete tělu maximální dávku sacharidů, které jste schopni využít.
  • Sacharidová kompenzace před závody může zvýšit obsah uložených sacharidů ve vašem těle až o 30 %.
  • Někteří sportovci, kteří trpí na křeče během závodu, zjistili, že jim kofein jejich stav může zhoršovat. V tomto případě bude vhodnější nahradit kofeinové produkty HIGH5 ekvivalentními bezkofeinovými produkty.