HIGH5 Nutrition > Výživové plány > Cyklistika > Vícedenní závod

Vícedenní závod

Pokud svoje sacharidové rezervy vyčerpáte během jednoho dne, bude téměř nemožné je na další den znova naplnit a vy začnete závodit s poloprázdnou nádrží. Musíte se zaměřit na efektivní doplňování sacharidů během jízdy i po ní. Toto je ve vícedenních závodech naprosto klíčové.

Snídaně před závody

Snídaně by měla být lehká s vysokým obsahem sacharidů, například obiloviny, toasty nebo kaše 60-90 minut před začátkem jízdy začněte pít kofeinové produkty. Můžete si dát následující množství EnergySource Xtreme v závislosti na vaší hmotnosti:

Sacharidy a tekutiny během jízdy

Kolik budete během jízdy potřebovat tekutin, to závisí zejména na počasí a na tom, jak moc se potíte. Speciální formule 2:1 v EnergySource funguje tak, že v horku můžete vypít i více než litr za hodinu. Pokud je chladno a vy vypijete méně než 800 ml za hodinu, navyšte příjem sacharidů pomocí EnergyGelu:

  • 800 ml nebo více: žádný gel
  • 750 ml: 1 x gel
  • 400 ml: 2 x gel

Pokud první gel, který si dáte každou hodinu bude EnergyGel Plus (s kofeinem), hladinu kofeinu v krvi si udržíte i během dlouhé jízdy. Jakékoli další gely v započaté hodině by měly být standardní EnergyGely (bez kofeinu), jinak byste se kofeinem předávkovali. Během závodu už nic dalšího k jídlu a pití potřebovat nebudete.

Problém s kofeinem?

Pokud máte nějaké zdravotní omezení nebo nechcete konzumovat kofein z jakéhokoli jiného důvodu, pak si dejte bezkofeinové produkty HIGH5 a ignorujte část článku o příjmu kofeinu.

Jak na křeče?

Americká Vysoká škola sportovní výživy tvrdí:

„Svalové křeče způsobuje dehydratace, deficit elektrolytů a svalová únava.“

Pokud si přidáte ZERO tablety do vašeho nápoje, přijmete i dávku elektrolytů a hořčíku. Zejména v horkých dnech se vám to rozhodně vyplatí.

Po závodě

  • Vypijte 400 ml ProteinRecovery co nejdříve po jízdě. Po hodině či dvou si dejte pořádné, vyvážené jídlo.
  • Pozdě večer si také dejte 400 ml ProteinRecovery. Pokud ho smícháte s mlékem, bude se absorbovat pomalu, jeho účinek se prodlouží a zesílí účinky regenerace po dobu spánku.

Poznámky:

  • Nahraďte EnergyGel IsoGelem, pokud vám více vyhovuje lehká konzistence podobná nápoji.
  • Tato příručka vám pomůže zásobit se maximální dávkou sacharidů, které je vaše tělo schopno pojmout. Snažte se nejíst nic jiného, protože běžná strava by mohla zpomalit vstřebávání 2:1 fruktózy. Pokud musíte jíst něco dalšího, dejte si rychle vstřebatelné sacharidy ve formě bílého chleba, těstovin nebo tyčinek EnergyBar. Snažte se vyhnout masu nebo potravinám s vysokým obsahem tuku (čokoláda).
  • Sacharidová kompenzace před závody může zvýšit obsah uložených sacharidů ve vašem těle až o 30 %.
  • Někteří sportovci, kteří trpí na křeče během závodu, zjistili, že jim kofein jejich stav může zhoršovat, takže bude v tomto případě vhodnější nahradit kofeinové produkty HIGH5 ekvivalentními bezkofeinovými produkty.